Polityka prywatności PFM

  1. Administrator danych
    Administratorem danych osobowych jest Polska Fundacja Muzyczna z siedzibą w Warszawie, ul. Jordanowska 12, 04-204 Warszawa, wpisana do KRS pod numerem 0000179888, NIP 5252292051, REGON 015616979, adres e-mail: .
  2. Zakres przetwarzanych danych
    Fundacja może przetwarzać dane osobowe w związku z:
  • korzystaniem z formularza kontaktowego na stronie,
  • dokonywaniem darowizn na rzecz Fundacji poprzez system płatności online „Wpłacam”,
  • ubieganiem się o wsparcie za pośrednictwem formularza pomocy,
  • udziałem w wydarzeniach i projektach organizowanych przez Fundację,
  • przesyłaniem zapytań drogą mailową lub telefoniczną.

W zależności od celu mogą to być m.in.: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny, dane finansowe niezbędne do realizacji płatności online, a w przypadku formularza pomocy – także dodatkowe dane osobowe uzasadniające potrzebę wsparcia (np. sytuacja zdrowotna, rodzinna, materialna).

  1. Cele przetwarzania danych
    Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
  • realizacji darowizn, obsługi płatności online i potwierdzania wpłat,
  • rozpatrywania wniosków o pomoc i kontaktu z osobami ubiegającymi się o wsparcie,
  • odpowiedzi na zapytania kierowane do Fundacji,
  • spełniania obowiązków prawnych ciążących na Fundacji,
  • realizacji działalności statutowej Fundacji,
  • prowadzenia anonimowych analiz statystycznych dotyczących korzystania ze strony (za pomocą Google Analytics).
  1. Podstawy prawne przetwarzania
    Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie:
  • art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą,
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do wykonania umowy (np. obsługa darowizny, rozpatrzenie wniosku o pomoc),
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązek prawny (np. księgowość, sprawozdawczość),
  • art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora (np. prowadzenie korespondencji, ochrona przed roszczeniami, analiza ruchu na stronie).
  1. Odbiorcy danych
    Dane mogą być przekazywane:
  • operatorowi systemu płatności online „Wpłacam” (w zakresie niezbędnym do realizacji darowizny),
  • dostawcom usług IT i hostingu, w tym Google (Google Analytics),
  • kancelariom prawnym, biurom rachunkowym,
  • instytucjom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
  1. Dane wrażliwe (szczególne kategorie danych)
    W ramach formularza pomocy Fundacja może przetwarzać dane szczególnej kategorii (np. dotyczące zdrowia, sytuacji rodzinnej lub materialnej). Dane te są przetwarzane wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody osoby ubiegającej się o wsparcie oraz w zakresie niezbędnym do oceny wniosku i realizacji pomocy.
  2. Przekazywanie danych poza EOG
    Co do zasady dane nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. Jeżeli nastąpi taka konieczność – Fundacja zastosuje odpowiednie środki ochrony zgodne z RODO.
  3. Czas przechowywania danych
    Dane przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane:
  • dane darczyńców – zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi i rachunkowymi,
  • dane wnioskodawców ubiegających się o wsparcie – przez czas rozpatrywania wniosku i realizacji pomocy, a następnie zgodnie z wymogami prawa lub do czasu cofnięcia zgody,
  • dane wynikające z korespondencji – do czasu zakończenia sprawy,
  • dane na podstawie zgody – do momentu jej wycofania.
  1. Prawa osób, których dane dotyczą
    Każdej osobie przysługują prawa:
  • dostępu do danych,
  • sprostowania danych,
  • usunięcia danych,
  • ograniczenia przetwarzania,
  • sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • przenoszenia danych,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność wcześniejszego przetwarzania),
  • wniesienia skargi do Prezesa UODO.
  1. Dobrowolność podania danych
    Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale:
  • w przypadku darowizn online – niezbędne do ich realizacji,
  • w przypadku formularza pomocy – konieczne do rozpatrzenia wniosku,
  • w przypadku korespondencji – wymagane, abyśmy mogli udzielić odpowiedzi.
  1. Zabezpieczenia danych
    Fundacja stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych, w tym szyfrowanie transmisji (SSL) oraz ograniczony dostęp do danych wyłącznie dla upoważnionych osób.
  2. Kontakt w sprawie danych
    We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych prosimy o kontakt na adres e-mail: .